Julavslutning på öppna igår

Igår var barnen hemma med mig för att vi skulle på öppna förskolans julavslutning.
Det var hur mysigt som helst och många gamla som gick där ofta när jag hittade det och då var stämningen annorlunda än nu med alla nya..
Så det var väldigt kul för barnen och mig, dom bjöd på tårtor & tilltugg, saft & julmust och ett glatt humör.
Tomten hade dessutom varit förbi och lämnat julklappar åt barnen och oss föräldrar.
Alla barn fick ett presentkort på BR så imorgon ska vi till leksaksaffären & så ska William få peka på det han vill ha.
Viola fick självklart också ett presentkort då vi ska kolla om vi hittar något som vi inte redan har.
Kan ju lika gärna köpa en tidig födelsedagspresent och hålla i den, det är snart dags.
En fördel med att ha fler barn är att man slipper köpa allt nytt och har redan leksaker så det är ingen kris.
Tomten hade kommit med blåa fleece filtar åt oss vuxna och man fick ta fler än en så jag tog fyra.
Kan sy något till barnen nu tänkte jag eller göra en mindre leksaks filt åt Violis.

Det märktes att dom hade jätte roligt när vi var där för dom var så himla trötta när vi skulle hem!
Fick kämpa för att hålla Viola vaken och William var en riktig klippa men blir arg över att ingen erbjöd honom sittplats på tunnelbanan.
Försökte hitta en plats men så fort det blev ledigt och jag skulle be honom att sätta sig så hade någon annan snott den fast jag bar på honom!
Nåväl när vi äntligen tagit oss hem efter tunnelbanefärden och den lilla vägen hem att gå så ställde jag mig framför spisen.
Vi åt som sagt god middag, hamburgare & Viola fick köttfärssås, såg sedan på film och sist läste jag en bok innan både barnen hade slocknat på fem röda.
Vi hade en fantastiskt bra och mysig dag igår jag och mina busfrön, tack stadsmissionen för den bästa öppna förskolan jag varit på!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0