En minnesvärd 3e advent!

Idag har vi varit över hos Kims familj på eftermiddagen och kvällen.
Blev bjudna på adventsfika när vi kom som bestod av glögg med tillbehör & pepparkakor med ädelost på tub, mumsigt!
Bella var borta och köpte julklappar och kom hem när det var dags för middag så tills dess fick farmor & farfar turas om att mysa med Viola.
Vi blev bjudna på potatisklyftor i ugn, fläskkottletter, vitlöksbröd (fast inte köpta baguetter utan rostbröd så svärmor kanske gjort de själv) & en stark god salsa liknande sås.
Riktigt gott och väldigt skönt att inte ha lagat någon middag under hela helgen.
Efter middagen bestämde vi oss för att bubbla men det var så himla varmt idag!
Dels för att det var någon plusgrad ute och sen för att det var ny fyllt varmvatten på 39,4 grader hehe..vi blev russin kan man säga.
Undertiden vi bubblade så har Viola tagit något steg och det fick jag höra när jag hade bytt om.
Jag trodde svärmor skojade med mig först men sen tog jag Viola och satte mig så hon kunde gå till mig och mycket riktigt.
Hon tog både ett, två och tre steg fram och blev så glad sen och kramad så hon fick kämpa sig loss ur mitt grepp.
Jag var tvungen att visa Kim direkt fast han precis gått in i duschen och få gjorde hon det igen & han blev så glad!
Så idag är vi mycket stolta och otroligt glada föräldrar, älskade fina skrotunge vilken kärlek vi känner för dig.
William kommer bli så himla glad när han får upptäcka att hon går nu, vilket ståhej det kommer bli här hemma.
Ringde mamma när vi kom hem och berättade det och då berättar hon att hon omedveten tog två steg igår när vi sov men hon vågade nog inte säga det igår och tur var det för hon gjorde inte om det när vi hade vaknat.

Passade även på att prata om vad vi ska köpa för julklappar när vi satt i poolen och kom fram till ett k& annat.
Bestämde att beroende på när Wille kommer hem imorgon så åker vi & handlar klappar imorgon efter jobbet.
För att få kolla i lugn och ro utan barnen så har vi frågat mamma om hon kan vara med Viola hos oss undertiden & William borde inte hinna komma hem före oss.
Vi vill ju välkomna honom när han kommer.
Har fått höra genom mamma som pratat med pappa att han skottat snö med fyrhjulingen nu i helgen så jag tror han haft en lika bra 3e advent som vi har.

Nu kallar John Blund, sussa sött!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0