En dag i bilder

Idag har det varit full rulle hela dagen och jag är så glad över att jag mått bättre idag!
Det har inte riktigt funnits tid att uppdatera med text under dagen så därför har det blivit inlägg med bilder, man säger ju att bilder säger mer än tusen ord och så är det nog.
Vi gjorde så att vi väntade in att William skulle vakna för att få sova maximalt länge och när han skjuter upp dörren ber jag honom lägga sig i sängen.
Då hämtar jag paketen och så sjunger vi när jag kommer, öppnar sedan paketen och myser.
Julkalendern såg vi innan frukosten och sedan gick vi ut och tog en promenad för att handla det sista.
När vi kom hem sov Viola och vi började förbereda inför dagen, dom lekte & gjorde sedan snabb lunch som blev blodpudding som Wille tycker är gott.
Matilde och Natte kom ganska punktligt vid halv ett och då fikade vi första gången sen åkte dom och då fick William duscha & sen se på film då han var lite trött.
Gjorde en lussebullsdeg och vilade när den jäste sedan duschade jag och när jag skulle klä på mig så kom dom!
Det gjorde inget och jag fick skynda mig men hann inte göra lussebullarna innan dom kom så det hjälpte mamma mig med sen.
När jag fixat tårtan så fikade vi och sen bar Kim in tårtan och på ett blås var alla ljus släckta!
När släkten åkt dröjde det inte länge innan mamma också skulle hem så då passade jag på att låta barnen åka pulka.
Det älskade dom och skrattade ett flertal gånger på vägen till tunnelbanan där vi vinkade & pussade hej då,
När vi kom hem hade Kim middagen färdig och vi kunde sätta oss och äta direkt.
Efter middagen hann dom leka lite innan vi nattade dom och William somnade på två röda men inte Viola.
För henne tog det lite mer än en timme att somna precis som igår och ändå vaknade hon tidigt idag så hoppas hon sover längre imorgon.
Jag somnade själv i Williams säng och nu har vi kvälls fika framför en film innan det är dags för oss också att sova.

Dagen har varit mycket bra och det har varit en riktig mys dag!
Imorgon ska vi träffa morfar som har jobbat hela dagen idag stackarn men William tycker han får det lyxigt så eftersom han slipper massa folk då, gullungen!
Han menar då att det bara blir dom två och vi då vilket är väldigt smart tänkt av honom.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0