Började dagen med lång sovmorgon!

Mamma åkte hem till oss ändå efter att hon var hemma hos en vänninna igår kväll som bor i Björkhagen, jag frågade under kvällen om hon ville sova hos oss eller åka hem men då hade hon bestämt sig för att åka hem.
Men hon ändrade uppenbarligen sig och eftersom hon har nyckel hem till oss tänkte jag inte mer på det.
Fast sen när Viola gnällde till vid tolv-ett tiden på natten samtidigt som de lät nå fruktansvärt vid fönstret så såg jag att hon ringt och då när jag ringde upp så stod hon utanför porten stackaren, för den glömde vi bort att ställa upp!
Det blev ingen jätte lång väntan för henne tack och lov så hon var ingen isbit när hon kom in men frusen var hon allt, det som lät vid vårt fönster var mamma som kastade en snöboll med lite is i och tur var det för annars hade jag aldrig vaknat!
Viola vaknade inte så jätte tidigt men jag var ändå väldigt trött så jag gick ut med henne till mamma & William och sov sedan till halv tio innan jag gick upp och åt frukost.
Det var så himla skönt att få sova ut idag och det vore inte helt fel att få göra det oftare fast egentligen längtar jag bara efter bra sömn på natten & slippa gå upp ur sängen.
Tack så mycket för sovmorgonen mamma!
 
Efter att jag hade gått upp så åt jag frukost med dom i vardagsrummet framför något barnprogram & sedan pratade jag och mamma om när vi skulle åka in till stan för att hämta hennes symaskin.
Men hon ringde och dom sa att den var bortom räddning så då blev mamma tvungen att köpa en ny och hon valde att köpa samma som hon & pappa köpte till mig.
Vi åkte efter att jag hade lagat lunch och Viola hade ätit för vi tog med henne så att hon kunde sova i bilbarnstolen och då fick Wille & Kim vara själva och mysa.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0