Mot Elmia!

Nu har jag precis tankat bilen och det vart inte en alltför deppig siffra faktiskt, strax över 600kr.
Vi tankade efter att vi hämtat Kims kompis, han och jag skulle från början åkt ned själva i hans bil men sen frågade jag Kim om han inte ville följa med.
Så nu följer han med för min skull, han sa att han ger det en chans och det kanske blir jätte kul.
Själv ska jag njuta av alla fina lastbilar och se ifall man träffar på någon man känner.
Har man tur kanske man träffar på något åkeri som håller till i Stockholm som utgår närmre oss och då kan man ju nämna lite fint att man söker jobb.
Jag trivs i och för sig väldigt bra på Smålands Logistik men tiden det tar att åka fram och tillbaka är väldigt jobbig..
Kullen kör på Kyl & Frysexpressen och där praktiserade jag i 1an faktiskt.
Helt okej att köra kylt & fryst men när jag praktiserade där och utgick ifrån Årsta så var det inte riktigt rätt verktyg för det man lastade.
Som att lasta sprit och andra tunga saker med vanlig palldragare istället för el truck som det ska vara.
Sedan är det ganska segt med alla rullburar, speciellt eftersom de ofta är för tungt lastade och har trasiga hjul.
Det kommer nog bli en lyckad dag tror jag och jag hoppas att vädret är med oss & att Viola är snäll idag.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0