Fartdårar på Essingeleden!

Jag förstår inte varför folk kör som idioter på morgonen, det är ju 70 på Essingeleden men nästan alla ligger runt 90.
Visst pressar väl de flesta på hastigheten under morgonen men att känna att man kör för sakta när man ligger runt 80 det är inte rätt.
De skulle lika gärna kunna höja hastigheten till 80/90 under natten och ha 70 under dagen.
Det borde ju fungera?
Sedan tycker jag det är konstigt att köer i stort inte existerar under morgonen men på eftermiddagen gör dem det.
Varför kan folk bara planera sin körning under morgonen men inte på eftermiddagen.
Eller de kanske inte planerar körningen då heller utan bara har tur eftersom de är så få bilar ute då.
Irriterande är det i alla fall för jag håller gärna hastigheten, brukar tävla med mig själv om att ligga så nära hastigheten som möjligt och så länge som möjligt.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0