Inspiration till lägenheten

Idag när jag och William var förbi mammas jobb för att hämta min väska som jag glömde hos pappa igår (han lämnade den på hennes jobb när han skulle åka till sitt jobb imorse) så började jag fråga mamma lite om kyl & frys och diskmaskin.
Så från att ha pratat om hur vidan man ska satsa på större kylskåp eller större frys så började jag kolla lite på blocket och hjälp vad sugen jag blir på att bygga ett kök från början!
Vad behöver vi, större kylskåp eller större frys?
Tittade lite på båda två och hittade rätt fina grejer till ett bra hus men det är ju inte bråttom så jag ska inte förhasta mig.
Längtar verkligen tills den dag vi har köpt lägenhet eller hus och kan bestämma mera över hur allting ska se ut.
Efter att ha tittat på vitvaror så började jag prata om vårt nästa dilemma och det är att köpa nytt köksbord och stolar.
Så då tittade jag lite på hela set och separata bord & stolar, är rätt säker på vad jag vill ha så laddar upp en bild på det.
Något i den här stilen:


Fast är inte helt hundra på vad det ska vara för färg på stolar och bord.
Men eftersom vi ska köpa Stokke Tripp Trapp stolar åt barnen så kom mamma med idén att om vi hittar nå schsysta begagnade stolar så kan vi ju slipa ned dem och sprutmåla dem i svart och gult.
Så då skulle det passa med ett svart bord och sedan kan jag sy egna överdrag till stolarna tills barnen blivit större.
Jag tycker idén är rolig och jag tror att Kim också kommer gilla den.
Har massor av bra idéer om hur vi kan inreda och möblera för att få ut max av alla ytor även om lägenhet är väldigt stor.

Vad tycker ni om mina idéer?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0