Begagnat är toppen!

Nu är vi på väg hem efter att ha kollat på möbler och jag älskar begagnat!
Man kan hitta så otroligt bra och fina saker samtidigt som man sparar några tusen kronor.
Vi började eftermiddagen på IKEA samtidigt som vi åt lunch där och gick omkring & kikade lite, är rätt sugen på att köpa ny klädsel åt soffan så tittade på det och sonen har bra smak!
Frågan är ju bara vad Kim tycker om våra idéer haha.
Sedan gick vi vidare och kollade på stolarna och matbordet som vi kollat efter på blocket & stolarna var sköna.
Så sen tittade jag lite mer på blocket och har hittat 6st stolar för 200kr och väntar bara på svar när jag kan hämta dem!
Inge fel på dem heller utan dr har bara köpt nytt och vill bli av med det gamla snabbt.
Samt då har jag hittat matbordet för 400kr någonstans i Årsta har jag för mig & väntar på svar om det också.
Stolarna kostar 500kr/st nypris och bordet 1695kr nypris.
Mamma påminde mig idag om att innan jag hade flyttat hemifrån så ville jag bara köpa nytt när jag skulle flytta och kunde absolut inte tänka mig begagnat, snacka om trångsynt!
Hur som helst så får vi ju ett fungerande kök för 600kr och kan då lägga pengar på annat roligt.
Ska höra efter med en kompis pappa ifall han skulle kunna tänka sig att sprutmåla barn matstolarna och vad han vill ha för det, Kim diggade verkligen den idén.
Åh inredning är så kul!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0