Måndag 7 nov

Förra veckan på måndagen så fick vi åka in till förlossningen för kontroll då jag känt av lite fosterrörelser och haft en del onda sammandragningar.
Hade inte känt något sen jag vaknade och bara enstaka puffar när jag drack isvatten i en timme för att hon skulle börja röra sig.
Ringde såklart till förlossningen innan jag drack isvattnet för att veta vad jag skulle göra och då sa hon inom en timme ska hon röra sig.
Så när jag ringde upp igen och sa att hon knappt rört sig något så ville de ha in mig för en kontroll.
Så min kära man kom och hämtade mig här hemma, mamma och William stannade kvar hemma hos oss under tiden.
Kim blir alltid så orolig när det är något men han är ändå så otroligt bra på att försöka dölja det för att inte oroa mig.
Men när vi kom in och fick ligga stilla med de där runda sakerna på magen så började hon röra sig.
Kurvan såg bra ut och hon hittade ingenting konstigt med den så hon gav den till läkaren som vi sedan skulle få träffa.
Hon kände på magen och konstaterade att hon låg med huvudet neråt och sedan gjorde hon ett ultraljud där hon enbart kollade så att allt såg bra ut med bebisen.
Så fick tid till ett tillväxt ultraljud dagen efter.

På det ultraljudet kollade hon hur stor hon var för sin vecka & hon vägde precis som en normalbebis bör göra.
Så min gissning är att det kändes annorlunda för att hon har vänt på sig och sedan för att hon sover typ hela tiden haha!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0