Infoträff

Var ju på möte som jag skrev och fick höra en del intressant fakta ändå.
Något som berörde oss är att de har tänkt starta en utegrupp, dvs en Ur och Skur förskola med personal som är speciellt utbildad inom de, i Björkhagen.
De hade skickat ut intresse förfrågningar idag så jag hoppas ju att det är fler än oss som är intresserade, de behövs minst tio barn för att starta gruppen men helst 20st.
Om intresset finns så kommer den startas upp i januari vilket passar oss perfekt.
Den kommer ju vara i Björkhagen till en början men de hade planer på att flytta den mot Kärrtorps IP och de är ju ännu bättre för det ligger typ "bakom" oss.
Så hur som helst får vi en kort bit för att lämna på dagis, två stationer är ju absolut inte långt enligt mig.
Jag har dessutom alltid velat att William ska gå på en ur och skur förskola.
Har dock fått lite separationsånget för jag trivs med att ha honom hemma och skulle kunna tänka mig att ha honom hemma tills Kim ska vara pappaledig.
Men nu finns det ingenting som säger att denna grupp startas eller att vi blir erbjudna plats där jag vill att han ska gå & då får han ju gå hemma ändå.
Dessutom har de syskonförut vilket också är bra för de innebär att vår älskling kommer få gå med storebror även om det bara blir ett tag.
Vi vill ju som sagt inte att hon ska börja på dagis föräns hon är 1½ år, så hösten 2013 och det är bättre än att börja mitt i kalla vintern.
Dessutom borde hon gå ganska bra tills dess men de är lite väl långt fram i tiden för att spekulera, mycket som hinner ändra sig tills dess!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0