En god gärning

Började dagen med att göra en god gärning, en ung man i min ålder som skulle åka samma buss som mig behövde ringa ett samtal då hans telefon kommit bort.
Han hade varit på studentskiva och någon gång då de hade dragit vidare på någon fest och hans kompis hade lånat den för att ringa ett samtal så försvann den.
Då jag är väldigt rädd om min telefon så tvekade jag en stund men gick med på att ringa så länge jag höll i telefonen och så gav han mig numret.
Gav honom telefonen när vi satt på bussen och han förklarade för sin mamma vad som hänt och att han var på väg hem, hon lät väldigt trött i början och hon lär ju knappast glad sen.
Hoppas att han får tillbaka sin telefon.
Jag gillar att göra goda gärningar, inte bara för att man själv får sig själv att framstå som en bättre människa och kan ha lite bättre samveta och vara på bra humör, utan för att man har gjort något man hade velat att någon hade gjort för sig själv.
En liten gärning kan betyda så himla mycket gör någon annan.
Kom i alla fall upp i tid och var i god tid till praktiken och dagen har rullat på.
Förutom den helt sjuka kön på tamro och kaoset på terminalen så har vi haft väldigt bra flyt, vi är snart färdig lastade på st.erik i Uppsala.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0