Praktik

Jag sa ju att det alltid finns nödlösningar och jag ringde till Jörgen Westerlunds åkeri som kör för Bring Frigoscandia och de hade nog en plats åt mig men då var ju problemet att de utgår ifrån jordbro och från Kim är det 1,5 mil det alltså 3 mil om dagen.
Jag och pappa räknade snabbt ut att de skulle bli ca 1000-1500kr i bensin bara pendla fram och tillbaka vilket jag tycker är ganska mycket och om man sen ska lägga på kostnaderna för mat så är jag ju helt pank typ efter praktiken.
Inte så kul med tanke på att alla studentskivor ligger under hela praktiken och jag vill ju ha råd att gå på våran och någon annan nära väns skiva.

Så jag ringde min gamla tränare Peter som kör för Kyl & Frysexpressen och imorgon ska jag åka med honom när han kör Ica, han skulle bara höra med lastbilens ägare om det var okej.
Alla Ica svängar utgår ifrån jordbro och alla andra från KoF i Västberga så det passar ju mycket bättre.
Så jag svängde förbi och pratade med Kennet som har hand om oss praktikanter och sa att jag gärna vill ha en CE plats och han lovade att höra efter och ringa mig senare i eftermiddag/kväll.
Om han inte hade ringt så skulle jag ringa honom så att jag fick ett svar idag.
Gunnar jobbar också där och han är min gamla lagkamrats pappa som jag har känt i flera år nu så jag stod o pratade med honom ett tag om allt möjligt och han rekommenderade Mats om det gick.
Han är tydligen väldigt duktig på att köra så jag hoppas att jag får åka med honom några dagar/veckor.
Men han börjar lasta halv sex i Enköping så det blir väl halv tidiga morgonrar för han börjar runt halv fem.
Men det är de ju värt, de är ju en chans till ett jobb även om det bara blir ett sommarjobb till en början.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0