Kärlek vid första ögonkastet

Eftersom jag inte minns att jag har berättat hur jag och Kim träffades så tänkte jag göra det nu.
Det började med att jag och min kompis Jocke satt och pratade kärlek efter att jag hade krockat, jag beklagade mig över dåliga killar o han över dåliga tjejer.
Bara vanligt prat och sen dagen efter när vi hade slutat o jag skulle hämta jr på dagis så skojade jag lite med honom och frågade om inte han kände någon kille som skulle passa mig.
Då tänkte han lite och så sa han jo en fast sist jag presenterade honom för en kompis blev han kär o sårad så vet inte om han vill ha någon brud nu men kan ju vara diskret o höra mig för.
Dagen efter på bussen så kom det samtalsämnet upp igen och så skojade jag lite o sa något i stilen med "om du har någon bra kille som skulle passa mig så ge han mitt nummer, men du vet att han måste vara äldre än mig, ha jobb, bil och egen bostad annars kan jag lova att de inte kommer bli något" så han skrattade o sa okej klart jag kan kolla.
Förresten han heter Kim och han har allt det där. ;)

(Anledningen till att jag har de där kraven är att jag inte vill dejta folk i min egen ålder då de inte klarar av att jag har barn särskilt bra och sen för att jag inte vill ha massa korta onödiga förhållanden samt att jag vill hitta någon som vill allt jag vill, förlova sig, skaffa barn, familjebil, hus etc.)

Sen gick veckan och helt plötsligt på någon dag i oktober så fick jag ett mess.
"Hej det är Kim, Jockes kompis han gav mig ditt nummer och sa att jag fick messa dig så nu gör jag det. Vad gör du då? :)"
Ganska precis så var hans första sms och först blev jag lite chockad och sen började jag skratta lite över att Jocke verkligen hade gett honom mitt nummer.
Så följande dagar smsade vi väldigt mycket och de gick en vecka eller två och sen skulle vi båda festa och då lite smått dragna båda två så började vi prata om fyllesex o sovsällskap.
Det slutade med att jag åkte hem till honom och sov, vi låg o pratade hur länge som helst o nej no sex! (Den 30 oktober för att vara exakt)
Minns hur de kändes som att jag drunknade i hans ögon och att vi båda sa att vi inte ville ha sex första gången vi sågs för att de inte kändes bra.
Så jag somnade med hans arm runt min midja.
Sen sov jag över dagen och dagen efter det också och redan andra dagen när jag sov hos honom så lämnade han lägenheten åt mig när han åkte på fotboll.
Vi hade ju väldigt djupa konversationer och inte de vanliga "hej jag är glad o kåt bla bla" och ganska snabbt kom vi fram till att vi ville fortsätta att ses och umgås.
Det underlättade ju väldigt mycket att Jocke var kompis med oss båda för han var ofta med i början, vilket kändes bra för mig.
Vi träffades ju verkligen i en väldigt känslig period för mig eftersom ja precis hade krockat o de var en hel del bråk hemma så på helgerna när William var hos sin pappa så flydde jag till honom eftersom att det var så fridfullt att vara där.
Det blev en del lugnt festande i början när vi träffades eftersom de va socialt och då var Jocke ofta med tillsammans med hans någon kompis och de blev väldigt avslappnat mellan oss.

Med den vanliga turen jag har med killar så hörde ju såklart hans störda ex-ragg av sig igen när hon insåg att han hade träffat någon bra så de blev ju lite kaos i några veckor men vi sågs hela tiden under den perioden.
Det var väldigt jobbigt för oss båda men sen när han verkligen blev av med henne så ville vi båda två fortsätta på det vi redan hade börjat bygga upp & han blev väldigt mån om att visa sin uppskattning mot mig på ett bra sätt.

Så alla som träffade oss har ju sett oss som ett par sen slutet av november kanske men vi ville vänta lite extra tills allt var helt lugnt innan vi ville göra det offentligt.
Så vid jul så frågade han om jag ville följa med honom och hans familj på nyår eftersom jag hade sagt att de spelar ingen roll vad vi gör bara jag får vara med dig.
Jag var ju så nervös att jag hade kunnat dö två dagar innan nyår, fick ju verkligen träffa föräldrarna för första gången noja.
Men det var ju verkligen i onödan för de var jätte trevliga och de var nog mitt bästa nyår på några år.
De var hur trevliga som helst mot mig och Kim skvallrade såklart och sa att jag var jätte nervös när vi åkte till dem för att göra sällskap dit vi skulle.
Det var ju lite kul att vi skulle hem till Kims barndomskompis som råkar ha en lillebror som gick i min skola förra året, så de va lite kul att få träffa honom också.
Så vi ser oss som ett par från 1 Januari och idag några månader efter att vi började träffas så är vi förlovade och kärare än någonsin.
Vi tycker båda att ibland så vet man bara när det är rätt och vi är ett sådant undantag som inte behövde vara tillsammans i flera år för att bli säkra på att det är rätt.
Jag älskar mig själv och därför kan jag älska honom också och tvärtom för hans del.
Länge leva lyckliga slut!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0