Ung mamma & barn läger.

Nu när jag satt och kollade i kalendern på telefon så kom jag på att innan midsommar så åkte ju faktiskt jag och William på läger.
När jag blev gravid med William och gick till barnmorskan så berättade hon om två vuxna som håller i en mamma grupp för oss som fått barn tidigt, 14/15-23 år för att vara exakt, så hon gav dem mitt nummer och sedan ringde dem och berättade lite om gruppen.
Sedan började jag gå dit och träffade andra mammor som jag blev vän med och nu då så ringde Gunilla som den ena personer heter som håller i gruppen och frågade om jag ville följa med på det här och jag sa ja.
Så jag och fyra andra mammor fick träffa dem som höll i lägret över en lunch och så berättade dem tanken med det hela.

Lägret var underbart, det var så himla skönt att få äta frukost och få äta upp allt och inte behöva avbryta frukosten för att springa efter William när han ätit färdigt.
De hjälpte nämligen oss med sånt för att vi skulle få slappna av lite och så hjälptes vi mammor åt att passa varandras barn när det behövdes.
Varje kväll hade vi något som kallades "en stund av ro" vilket innebar 25 min avkoppling utan barn för då passade några av ledarna barnen.
Så vi låg på yogamattor och fick lyssna på avkopplande musik och så läste den ena några väl valda meningar för oss ur en liten bok som vi fick där.
Näst sista kvällen så fick vi mammor gå på spa.
Vi fick massage, handmassage och målade naglar, det var himlen!
William somnade innan det var min tur så jag kunde verkligen slappna av och njuta av att bli lite extra uppvaktad.
Under dagarna när vi inte åt, för de kändes som att vi åt hela tiden haha, så gick vi promenader med barnvagnarna, gick till stranden, lekte på gården, gick till Boo gård och fikade.
Från början visste jag inte att lägret var för ensamstående mammor men det gjorde mig inget ändå för de är ju så, jag är ensam med William och hans pappa har blivit en helg pappa.
För hans sida är det inte ett val han gjort men det är faktiskt tack vare honom som det blev som de blev så enligt mig ska han inte tycka synd om sig själv.
Det var i alla fall nyttigt för mig att få höra de andra mammornas berättelser om vad som hänt för då kände jag att jag verkligen har tur som har så många människor i mitt & Williams liv.
Det var fyra fantastisk dagar och jag lärde känna underbara människor som jag hoppas fortsätta ha kontakten med.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0