Bröllopsplaner

Igår frågade jag Kim om han skulle kunna tänka sig att gifta sig den 12-12-12 kl 12:12 om det skulle finnas några lediga tider då.
Han tyckte det vore en rolig ide så igår började jag kolla lite efter en tid.
Mejlade församlingen till kyrkan som dottern ska döpas i och frågade hur det ser ut med tider/ifall det är långa väntetider.
Fick svar idag att schemat inte är lagt än för nästa år så de frågade om vi ville boka in dop och vigsel då!
Nu väntar vi på svar från min svärmor om vilken storlek dopklänningen är i för att eventuellt ha dop och bröllop samtidigt.
Kim och jag har inte hunnit prata än om att ha det på samma dag men ska göra det nu under kvällen.
För Kim är inte det viktiga att ha ett stort bröllop med massa gäster utan det är giftermålet i sig som han tycker är det stora.
Vilken jag instämmer om så därför har vi kommit överens om att ha ett litet bröllop.
Båda våra föräldrar gifte sig i stadshuset och gjorde ingen enorm grej över det hela.
Egentligen skulle det räcka för oss att vigas i stadshuset så ska ringa imorgon och kolla om det finns någon ledig tid den 12-12-12 för då blir det bröllop då och dop vid ett annat datum.
Hon måste ju komma i deras gamla dopklänning :)
Har kollat på Stockholms hemsida men är lite osäker på hur man går till väga om ett datum som är så långt fram i tiden så ringer hellre och frågar så jag är helt säker.
Det tråkiga med 12-12-12 är att det är en onsdag /:
Är så lycklig över att vi pratat om ett datum!
Men skulle vi välja att gifta oss borgerligt och det är fullbokat så kommer vi nog att skjuta på våra bröllopsplaner.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0