William börjar bli en stor pojke.

Tänkte "skryta" lite om vad min lilla krabat har lärt sig på senaste tiden :)

Han kan;
prata, de är små meningar nu som man förstår.
diska, städa, dammsuga.
klä på sig själv i rätt ordning och ta på sig skorna.
Ta av och på sig blöjorna (bara up and go såklart).
Har lärt sig att det är skönt att ligga och dra sig i sängen.
Har förstått att när det är helg behöver man inte gå upp klockan sju på morgonen.
Börjat med pottan, har kissat & bajsat några gånger faktiskt.
Säger till när han vill byta blöja och om han har kissat eller bajsat.
Han hjälper till att laga maten och vet att det är varmt när det ryker Borsta tänderna även om de inte blir super bra.
Somnar i sin egna säng ibland.
Kramas och säga hej då när han ska gå hem från dagis, brukar pussa & krama de han lekt med inkl fröknarna.
Mysa, han brukar säga att man ska mysa på morgonen & på kvällen innan vi somnar.
Han förstår liksom det man säger åt honom och han kan säga att "mammas bil är trasig, den ska lagas så att mamma kan köra den och jag kan åka i den" fast inte fullt så utförligt men på hans språk så blir det den meningen han kan säga.
Om man säger att han är en bebis så säger han "nej, jag är pojke!"
Han kan säga vissa av mina kompisars namn, sitt eget, några från dagis och mormor,morfar, farmor.

Han kan nog mera saker som jag inte minns just nu :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0