svar på tal

Om anonyms lilla kommentar på mitt inlägg Kortaste dagen i skolan på väldigt länge.
Jag skulle absolut inte säga att det var ett misstag att jag/vi skaffade barn för då hade vi varit betydligt noggrannare med ev preventivmedel/skydd. Så att skriva som du skrev anser jag är omoget, speciellt när du är anonym.
Sen ser jag det inte som ett misstag utan snarare som en välsignelse.
Det finns de par som försöker skaffa barn i flera år och som testar på alla möjliga tekniker/metoder som finns för att bli gravida men som aldrig lyckas och att vi då utan att ens försöka skaffa barn blev gravida är något som jag som kvinna är väldigt tacksam över.
Att det gick så "fort" att bli gravid är dessutom inte särskilt konstigt när man är som mest fertil i ungdomens år och kroppen är som gjord för att föda barn i ung ålder, de säger dem till och med på MVC.
Så jag är enbart tacksam över att jag har barn trots min unga ålder & att han föddes frisk och kan omöjligt se mitt liv utan detta "misstag"..
Dessutom skulle jag heller inte säga att det blev min systers problem för att hon fick passa William i 1½ timme för att jag var tvungen att åka till skolan en snabbis, för om hon ändå är hemma en hel dag kan jag inte förstå varför hon inte skulle kunna ägna en timme av en hel dag till att leka med honom när vi ändå åkte hemifrån när jag kom tillbaka.
Man ger och man tar.
Gör hon något för mig så gör jag givetvis något för henne när tillfälle dyker upp.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0