Grattis till mig själv! :)

Tänkte bara informera folk om att jag klarade CE teorin den 19e November på första försöket! :D
Jag är ju så himla bra ibland!!
Så nu har jag bara uppkörningen för släp kvar och den har jag tänkt boka innan vi slutar skolan och satsa på att ha den innan eller under nästa praktik.
Blir så stolt över mig själv att det i alla fall går bra för mig att ta alla mina körkort även fast allt annat verkar pendla upp och ned i en väldans fart!

Sen så fick jag köra släp i tisdags och det gick bra men de va väldigt ovant att köra manuellt igen och sen att backa med ett två axligt släp jag som precis vant mig med 3-4 axlar.
Men som oftast så gäller det bara att lära sig tekniken på hur man ska kolla och hur mycket man behöver ratta och med skolans släp behöver man absolut inte vrida på ratten särskilt mycket för att det ska vika sig.
Lite kul var det dock att jag fick kärringstop (motorstop) i backen sen när vi skulle därifrån för att jag la i fel växel, så de blev lite halt där ett tag men klarade upp situationen bra.
Handbroms - diffspärr - dragläge - försiktighet.
Sen var de bara att brumma på som vanligt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0