Jag längtar efter att få köpa min första bil..

Nu har jag settat vid datan alldeles för länge som alltid när jag engagerar mig i något haha!
Först satt jag som klistrad vid blocken och kollade på bilar, funderar på en Golf GTI eller VR6 för jag gillar de och sen är Golfen så himla bensinsnål. Men jag vill att bilen ska ha angeleyes och lite andra små detaljer så som lågprofilsdäck, alltså ska bilen vara lite lätt stylad men inte för mycket för då ser det enligt mig bara billigt och fult ut.
Men som mamma alltid tjatar om är det viktigast att bilen rullar och fungerar som den ska utan större problem.
Men innan jag kommer ha råd att köpa en bil utan att ta pengar från mina besparingar kommer antagligen dröja ett tag så jag hinner nog ändra mig angående vilket märke & modell som blir min första bil.
Jag hade egentligen inte tänkt köpa någon bil eftersom jag än så länge lever på Robins och pappas bil & hade tänkt göra det ett bra tag men sen tänkte jag att jag vill äga en bil, allas dröm är ju att ha en första bil vid relativt ung ålder. Jag vill ju inte ha min första bil när jag är 25år så därför letar jag efter bilar lite då och då vilket i sin tur leder till nästa problem, jag behöver skaffa mig en inkomst!
Om det så är på helgen så är det pengar ändå så det är nästa projekt efter jag skolat in William på dagis när det nu blir.
Känner inget behov av att bilen ska vara super ny för jag har inte tänkt ha den särskilt länge, något år eller två sen blir det till att köpa en större kombi så att man får plats med lite packning när man ska någonstans.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0