William tog sina första steg igår! :D <3

Det var lite häftigt på något sätt, när jag stod i kön i skolan för att ta vaccinet (ja jag tog svinsprutan fast jag först inte hade tänkt ta den) så pratade jag med två lärare och två elever & då kom det på tal om dagis och ifall han kunde gå än.
Det kunde han såklart inte och jag hade sagt att jag helst ville att han skulle gå innan han började på dagis och att jag skulle bli jätte ledsen om han tog sina första steg hos Robin.
Sen när jag hade kommit hem från skolan och Robin & William hade kommit så står han vid ena änden av bordet och går så långt han kan fast fortfarande hålla i sig i bordsbenet och sen släppte han och stod stilla i en kort stund sen tog han tre-fyra snabba steg mot mig!
En stund efter det när mamma kom hem stod han i hallen och då blev han så glad att han tog tre-fyra steg mot henne också.
Så nu dröjer det nog inte förens han går helt själv, han står själv också. När han släpper taget om handen kan han ställa sig själv en stund innan han sätter sig och igår hade han stått själv i hallen och ätit en majskrok.
Det kan inte bli gulligare än så!
Så nu lever jag på adrenalin kicken av att det har hänt så mycket de dagar han har varit hos Robin.
Hans mamma sa att han hade gått typ tre steg hos henne men att det var mer som att han hade snubblat fram än att han verkligen gick själv.
Sen menade jag att jag helst hade velat att han skulle ta sina första steg där jag befann mig och nu råkade det bli hos mig och Robin var ju med så han missade det inte, för jag menade inte att jag hade velat få se det själv eftersom Robin är ju hans pappa så han blir minst lika glad som mig.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0