Film marathon med E.L, vi är inne på tredje filmen nu...

En av de filmer vi såg var I taket lyser stjärnorna och vi har båda läst boken som är helt underbar och filmen var också bra men jag tycker de har missat lite från boken men så är det ju oftast.
Den handlar om en tjej som går i 8an eller 9an och hennes mamma har cancer och flickan genomgår en stor förvandling från den lite halvt tysta tjej hon är i början till att umgås med henne som hon & hennes kompis i början pratar illa om och börjar supa & ha sig. Filmen rekommenderar jag starkt att se!

Sen såg vi på Män som hatar kvinnor och det var också bra men jag roligt som jag är trodde ju att det var en komedi att döma av namnet alltså så först blev jag lite besviken tills E sa att det inte var en komedi men att den var lite rolig ibland ändå. Det finns ju en bok av den filmen också eller rättare sagt man gjorde film av boken då boken verkligen blev en succé då den tydligen är andra mest lästa bok i världen, alltså är det bara Bibeln som är mer läst än den boken än så länge och det är ju lite häftigt.

Och nu ser vi på Wrong Turn 2 men det är egentligen ingen film för mig för jag har tröttnat på alla filmer då de dör hej vilt och folk ser ut som hej kom och hjälp mig, har sett nog med skräckisar och rysare i mitt liv. Jag blir bara rädd och drömmer konstiga drömmar när jag ser på sånt så nu har jag inte sett någon sån film sen Saw 5 gick på bio eller om det var Instängd jag såg på senast här hemma med Robin & mamma tror jag.
Det är lite lagom äckligt med alla muterade människor som äter upp allt och alla, så jag försöker skriva så länge som möjligt så att jag slipper se på filmen haha.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0