Vilken otroligt dåligt start jag fick på dagen imorse

Gick upp strax efter att klockan ringde vid sju på morgonen och åt frukost, duschade och klädde på mig men när då är junior tyvärr inte påklädd och min syster ville inte byta blöja (hur kan man inte vilja veta bajsets konsistens och färg?) så jag fick göra det också innan hon klädde på honom.
Så vi kom inte ut genom dörren förens tio i åtta och jag tänkte ta bussen som gick två minuter i åtta eller sex minuter över men missade den då jag såg att halvvägs till bussen så var klockan fyra minuter över åtta. Toppen redan då hade jag missat två bussar och gick upp för att kolla när 707 mot Tumba station gick, då den också går förbi skärholmen men nej den gick för tio minuter sedan så jag fortsatte min promenad mot Delicato för att svänga till höger så att jag kom ut vid Segeltorps industriområde.
Halvvägs framme ser jag den blåa bussen i rondellen, oh nej där missade jag ännu en buss och fick vänta i lite mindre än en kvart på nästa buss och den gick kvart i nio. Okej nu var jag tillräckligt irriterad för att strunta i att gå förbi skolan så jag ringde mamma och deppade lite över telefonen för att gå förbi hennes jobb innan vi skulle åka till liljeholmen på mamma grupp/ bebis träff som vi också kallar det.

Vi var bara tre stycken på mamma gruppen för den delen men det var trevligt ändå, Robin tog bilen till liljeholmen och hämtade junior där så att jag kunde åka till skolan och göra mitt fordonsprov.
I skolan med provet i handen ser jag att hela provet består av allt som jag inte hann plugga på så jag ska göra provet imorgon och har nyss fyllt i så gott som hela häften.
Passade på att prata med min naturkunskapslärare och vi kom överens om att jag ska få häften & uppgifter att göra över sommaren när vi slutar skolan och något liknanade i fordon då jag missat en hel del av den kursen.
Annars så ska jag skicka in en engelska uppgift som jag borde lämnat in för några månader sen senast tolv ikväll och den där engelska uppgiften "a summary" var inte nödvändig att göra om jag tänker läsa engelska B i tvåan och det ska jag men de känns bra om jag hinner göra den ändå.
Sen ska jag göra omprov i geometri på onsdag morgon för på eftermiddagen ska min klass och några/någon annan tydligen på Gröna Lund vid tre och får stanna så länge man vill.
Så imorgon ska Robin vara med William till lunch och på onsdag eftermiddag ska mamma vara med William när jag är på Gröna Lund.

Postat av: Emma

Tack =) allt bra?

2009-05-25 @ 17:57:44
URL: http://lifeupsidedown.blogg.se/
Postat av: Emma

kanon =)

Jo det är bra här med, mensvärk bara men det går över :D

2009-05-25 @ 19:08:55
URL: http://lifeupsidedown.blogg.se/
Postat av: Jenny

Kikar förbi och önskar en trevlig kväll :)

2009-05-25 @ 20:05:21
URL: http://jennyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0