tandinfo och barnvagnar överallt

Var på tandinfo med William på BVC med min mammagrupp igår och hon sa inte om han kommer få tänder snart eller inte men jag har inte brottom med det så det gör inget att jag inte fick någon diagnos.
Men tydligen så är flour tanten tillbaka.
Hon informerade lite om tandborstning för barn och när man ska till folktandvården/privat tandläkare för första gången vid tre år och att man absolut inte/helst inte ska ge sina barn coca cola och söta drycker eftersom det inte är bra för tänderna & att vatten är allra bäst, men det vet man ju vid det här lagret.

Igår var tydligen sista träffen med mamma gruppen på BVC och vi tyckte det var lite synd men hoppas att vi kan fortsätta ses ändå, ta en promenad eller en fika och när våra barn är så stora så de kan sitta i bebis gungor så gå till någon park.
Jag och tre från gruppen tog i alla fall en promenad efter gruppen var slut, gick mot långbro och runt någon sjö och vidare. Pinsamt värre hittar jag knappt där jag bor i alla fall inte åt det hållet.
Pratade om allt möjligt på promenaden, bland annat om rutiner och hur alla gör för att få deras barn att sova & vad de får för mat, Det såg lite roligt ut för alla barnvagnar tog upp hela trottoaren, speciellt när vi stannade och pratade med en annan mamma ur samma grupp som hade varit på babysim med hennes dotter och missat tandinformationen.
Efter promenaden träffade jag Jozephine i skärholmen och vi gick i lite butiker och pratade & sen gick hon upp till sin farmor så då åkte vi hem.

Idag tog jag en promenad med en ur min mamma grupp och vi gick en bra bit, nästan två timmar.
Gick förbi Johan Skyttes skolan och tillbaka mot fruängen och stannade vid en park och när vi skulle därifrån hem så blev det lite gnäll på ungarna eftersom det närmade sig lunch.
Ska skicka ett sms till henne i nästa vecka när jag kommit hem från Robin/han åkte hem så kunde vi ta en promenad igen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0