roslagsbanans konduktörer är trevliga

Kom nyss ut till Robin, vi ska vara här över dagen eftersom han, hans bror, deras kusin & hans kompis ska till Åland över helgen och tänkte jag att de blir lite väl många dagar som junior får vara utan sin pappa.
Dessutom kan jag passa på att plugga lite medans han gullar med junior.
Nu vaknade han tydligen men det gör inget för han ska snart få potatismos och tutte. Försökte med potatismos/palsternacka innan vi skulle åka men det spottade han ut och de är väl bra för då har han vant sig att det är vid tolv och efter som han får mat och inte innan.
På vägen hit tänkte jag att konduktörerna på Roslagsbanan är så sjukt trevliga om jag jämför med de busschaufförer som brukar köra bussen vi annars åker med och då stannar de ändå vid varje person som kliver på för att kolla om de har giltig biljett. Om Robin eller jag någon gång inte haft det så har de oftast varit snälla och bjudit på en resa eftersom de vet att vi alltid brukar ha giltig biljett.

Ska träffa min vapendragare Jozephine när vi ska hem, ska bli kul för vi har inte setts på några dagar/vecka och jag vill inte försumma mina gamla kompisar bara för att jag har blivit mamma, det skulle kännas fel.

Postat av: em

Då har du tur varje gång du inte har biljett. Min kompis fick största utskällningen en gång då hon hade glömt sitt kort hemma. "/

2009-05-23 @ 22:41:43
URL: http://hwleh.blogg.se/
Postat av: 17år & studerande mamma

Mm det har jag, fast jag brukar inte glömma min biljett. Stackars henne hon måste fått en grinig konduktör!

2009-05-24 @ 11:10:39
URL: http://anamariaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0