måste plugga inför provet imorgon!

Idag måste jag fortsätta att göra frågorna till fordonsprovet, har gjort ungefär hälften och det är inte helt lätt att fylla i allt när jag knappt varit på de lektionerna. Jag vet att provet som mina klasskamraten gjorde var 5st A4a så jag vet att det är ett stort prov, men som jag kom överens om med Olle så ska jag bara göra provet för att se vad jag kan och vad jag ska plugga på över sommaren så betyget är egentligen inte viktigt.

Nu har jag pluggat stenhårt i lite mer än en timme och är väldigt insatt i drivaxeln och hur de påverkar differentialhjulen som i sin tur påverkar medbringaren osv och varför varvtalet på det yttre hjulet är större när man tar en kurva än det inte hjulets varvtal, gick precis över till att läsa om bromsar och bromsverkan.
Helt otroligt hur bilen är uppbyggt och att allt påverkar varandra så att bilen kan rulla och sen stanna när vi vill att den ska stanna.

Ska möta mamma nu så att jag får lite frisk luft idag innan jag måste fortsätta att plugga.

Postat av: Okana - lyckligate blivande mamma

Vilken söt unge du har :)

Längtar tills jag får min lilla älskling :)



Lycka till på provet!

Kram

2009-05-24 @ 11:30:21
URL: http://zlatnaribica.blogg.se/
Postat av: Emma

Kikar in =)

2009-05-24 @ 23:42:03
URL: http://lifeupsidedown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0