Priset på en bostad i och utanför Sthlm.

Sitter här och har såå tråkigt, jag är verkligen dålig på att vara ensam hemma.
Junior sover iaf i sängen och jag ska snart fixa mig något att äta innan jag ska diska och städa lite.

Har kollat på villor och lägenheter en stund och jag måste säga att de är sjukt hur de skiljer sig på priser på bostäder utanför stockholm och i stockholm. I Västerås, Bjurhovda kan jag få en lägenhet på 40kvm för 55 000kr och i Stockholm, Botkyrka får jag 45kvm för 375 000kr eller om jag vill bo i villa så kan jag få 103kvm för 795 000kr i Köping, Kolsva eller 106kvm för 2 100 000kr i Österåkerm Ljusterö.
De är ju sjukt hur mycket de skiljer i pris om man bor i eller några mil utanför Stockholm, visserligen är det huvudstaden och har tillgång till all sorts kommunikation men ändå så långt ifrån ligger inte Köping och Fagersta.
Så den dag jag och Robin flyttar ihop om vi gör det så tänker vi absolut inte betala flera miljoner för en lägenhet eller villa bara för att bo centralt när vi kan köpa lika stort i utkanten eller några mil bort för under en miljon.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0