aldrig får man sova ut

Ligger här i sängen och lyssnar på musik just nu spelas Coldplay - Clocks, känner mig riktigt risig idag verkligen förkyld :( usch de måste varit robin som smittat mig i måndags precis innan han blev super sjuk.
Lill plutten ville självklart vakna halv åtta istället för nio-halv tio som han brukar göra men de gör inget faktiskt, hellre att han är lite morgonpigg än att jag måsre kämpa för att få honom att gå upp när han blir lite äldre. Mamma sa att när jag och min syster var små så var jag morgonpigg och hon morgontrött och det stämmer än idag för jag är oftast pigg på att gå upp såvidan jag inte är äckligt lat av mig.
Men det är ändå en sak jag tänkt på sen jag fick barn, när man var ungdom och endast det kunde man ju sova bort halva dagen om man ville och tycka att det inte gjorde något men nu när jag alltid går upp innan tio så märker jag hur mycket jag måste missat då jag sov till ett någon dag för att ja var vaken lite halv länge på kvällen. Fast de är klart att vissa dagar då han kanske varit lite små jobbig under natten så önskar jag ibland att jag fick sova till ett men kämpar mig upp ur sängen ändå då han vill upp och jag måste säga att de känns bättre efteråt. Är ju väldigt tacksam över att min son sover på nätterna redan nu (men de kan ju ändras om ett tag vem vet) för ja vet inte om jag hade orkat med skolan om han hade varit ett barn som gärna är vaken mitt i natten.
Sen kan de kännas väldigt jobbigt att aldrig få bestämma själv när man vill gå och lägga sig men så är det ju när man fått barn, ens liv anpassas efter dem och de är oftast roligt men självklart jobbigt i vissa lägen.

Nu har plutt tröttnat på att leka i sängen och vill ha mat.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0