lite funderinger och nonsens

Igår natt funderade jag lite efter att ha pratat en stund med mamma i telefon och jag var väl kanske inte sådär jätte glad efter de samtalet när jag äntligen fick sova. Både robin och jag var lite små ledsna igår kväll fast vid olika tidpunkter.
Frågade bland annat om robin önskar att ha lika lite kontakt som ett normalt par har som gjort slut & bara prata om junior då vi hörs och då sa han nej och att han ville ha mycket kontakt, så vi får se om jag tycker de fungerar bra med mycket kontakt och om inte så får han faktiskt förstå varför & acceptera om ja inte vill ha så överdrivet mycket kontakt som vi har.
Robin skrev också att vi ska ha kul med jr i sommar & då skrev jag mm om vi fortfarade kommer bra överens då och att han lär sig krypa då typ :)
Jag skickade ett sms där de stod "fast du sa ju alltid förut att du ville ha barn med rätt person och att man ska vara säker o blabla, isf ångrar du inte lite att du fick med mig då?" han sa nej på den frågan och jag måste säga att det var riktigt skönt att höra för jag har tänkt på de där väldigt mycket o ibland känns de som att ja fick han att göra något han inte riktigt ville, men så är det tydligen inte & de är ju kul att höra.
För hon bruden han träffade efter mig är nästintill allt han sa till mig att han inte tyckte om :S (vill inte lämna ut sånt som han har sagt eftersom att jag inte vill att någon ska bli sur på mig, allra främst robin)
så jag måste ju säga att ja kände/känner mig ganska utnyttjad när han gjorde slut med mig för henne ? :( 
Men han säger att han inte tycker att jag ska känna så och att jag var en bra flickvän men ja kan ändå inte låta bli att tänka på allt jag kunde gjort annorlunda och hur bra vi kunde haft det nu.
Sen har ja också funderat på att om vi skulle försöka igen någon gång så skulle de omöjligt kunna bli som förut utan antingen skulle de bli något nytt och mycket bättre eller så skulle de aldrig funka för att jag bara skulle tänka på det han gjorde mot mig..

Fast just nu är de enda jag fokuserar på skolan, mina betyg och min nya data som ja hoppas kommer snart om några dagar senast i slutet på nästa vecka. Försöker att inte tänka alltför mycket på mig och robin för det får jag bara ont i magen & huvudet av . . sen tänker jag också på något bra sätt att komma över honom på- någon som vet något bra sätt ?
Vill ju egentligen inte komma över och skaffa mig någon ny men ja mår ju knappast bra av att vilja ha någon som inte vet vad han vill, för ibland säger han ju att han har känslor för mig och nästa dag vill han inte prata om det och nästa dag så vill han inte ha någon alls.

Sen så skämtade (tror jag) min morbror om att han tänker köpa min plutt en minicross som han kan köra när han blir något år, han hävdade att han kan lära sig köra cross före han lär sig cykla haha !
Men det är mycket möjligt att han får en minicross när den åldern är inne att han kan börja med sånt och sen när de är dags för mc så köper vi/får han en sån också.

PS.har kommit på ett projekt jag tänker göra med min första bil, ska bli så jävla najs då man äntligen har råd med bil.
Ska göra en grej med robins bil också men först frågade jag om lov & jag fick leka lite med den ^^ hehe
Fast det var på villkoret att han inte planerar att köpa ny bil inom de närmsta åren, han har ingen aning om vad jag tänkt göra med hans bil ojoj om han bara visste ! hahah :D
Men jag måste ju säga att han verkar lite på mig väldigt mycket som låter mig leka med hans bil när jag inte ens sagt vad jag tänker göra, fast de blir inte inom den närmsta tiden ändå.
Det kommer bli när junior inte skriker så fort jag inte är i närheten av honom.

Postat av: Anonym

nånting jag inte förstår är hur du kan skriva om dina innersta känslor, känner du inte att det är dina känslor, och just ingen annans? om jag skulle ha gråtit mig till sömns skulle jag ALDRIG skriva det på en blogg där hela världen ser det.

vill du att någon random på tunnelbanan imorgon frågar "hur känns det med barnet", och vet allting om dig?



förresten, är alla dina offer medvetna om att du utelämnar dom som du gör? den här robin tex.. vet han om att du skriver vad han har skrivit till DIG i ett personligt SMS??





this is insane ...

2009-02-24 @ 20:16:00
Postat av: Anonym

bra att man inte ser texten pga bakgrunden

2009-02-24 @ 20:16:21
Postat av: Anamaria

Nu är det så här att det här är min blogg och jag skriver väl vad jag känner för att skriva, vad är annars meningen med att blogga om jag bara skriver hälften av allt jag tänker på ?

Sen har jag aldrig råkat ut för att någon som läser min blogg har kommit fram till mig & kommenterat innehållet.



Och mina s.k "offer" som du kallar dem vet att jag skriver om dem, och robin var den första jag frågade om det var ok att jag utelämnade honom och det var det.

Han läser till och med min blogg ibland och har aldrig klagat över något jag skrivit.



För den delen är jag noga med att tänka på vad jag skriver och vilka jag nämner för att ingen ska bli missnöjd.

2009-02-25 @ 11:16:44
URL: http://anamariaj.blogg.se/
Postat av: Anamaria

ps. hade tänkt ändra bakrunden men min data kraschade förut och på den här datan har jag inga fina bilder så det får vänta tills jag har fler bilder.

Ska nämnligen göra om hela sidan igen inkl hedern,

men tack för att du påminde mig.

2009-02-25 @ 11:21:50
URL: http://anamariaj.blogg.se/
Postat av: Mini

Jag håller med dej gumman! Det e din blogg o du skrover vad du känner för och om det inte passar andra så kan dem ju läsa nån annans!

Puss <3

2009-02-26 @ 15:33:35
Postat av: Anonym

självklart skriver du vad du väl, jag säger inte att du inte får göra det! men jag tycker det är lite mystiskt med alla dessa bloggar som säger exakt vad man känner inombords, något som bör vara ytterst privat (tydligen inte..) men men, who am i to speak? och vem har sagt att blogg = där skriver man vad man känner inombords till 100%?



okej, då har jag inget att säga om det! om dom är med på det så YOU GO GIRL!



när man läser bloggen är det lite trevligt med massa tärningar, men när man ska läsa kommentarer blir det jobbigt. ;)



mini = ??? WHAT, du behöver inte välja någon sida, jag tror heller inte anamaria behöver någon vidare stöttning .. OR DOES SHE? :-|

2009-02-26 @ 17:37:58
Postat av: anamaria

Jo okej du har rätt att man inte behöver lämna ut sig helt och hållet på internet som att gå ut naken på stan, men jag lämnar bara ut mig så mycket som jag känner för. Jag menar d finns ju saker & känslor som jag inte skriver om.



Tackar men ja förstår att du ifrågasatte om de visste att de står med i bloggen.



Trevligt att höra, jo jag tycker detsamma. Ska se ifall de går att göra så att där man läser kommentarerna så är det vitt.



Ibland och ibland inte, men i detta fall tar jag det här som positiv kritik och vill inte starta något bråk bland mina läsare.

2009-02-27 @ 09:38:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0