Såhär firade vi vår älskade prins..

Så fort han började vända sig och morgon-gnälla lite slog jag larm till övriga familjen, väckte alltså syrran och mamma & sa att de skulle ta presenterna och göra sig redo, väckte Robin som var lite seg.
När alla var vakna fördelade vi allas uppgifter, mamma & Robin bar presenter, syrran fotade och jag filmade och så gick vi in och sjöng (falskt såklart eftersom alla var nyvakna).
Innan vi gick in och sjöng hade jag gått in i rummet och lyft upp William i min säng och bullat upp honom med täcket.
Så när vi sjöng satt han där och fattade inte riktigt vad som hände till en början men sen blev han glad och skrattade lite, efter sången fick han alla presenter och så fick hans fader hjälpa till på traven för att få bort allt papper men han klarade sig bra för att aldrig ha öppnat en present i sitt liv. Han var så duktig min prins!
När alla paket var öppna valde han en favorit och det var boken han fick av Robin, med massa god natt sagor i så nu har vi att läsa framöver.
Efter paket-ceremonin blev det frulle-bulle och mys, sen passerade tiden och det blev dags för lunch & då fick han och vi andra spagetti & köttfärsås. Efter det åkte vår lilla familj och syrran till Sickla Köpkvarter i Nacka. De har ju öppnat ett nytt El Giganten där och hade en 32" tv som var väldigt billig så därför åkte vi dit och tvn fick följa med hem även om det blev lite trångt i bilen (kombi?ja tack!).
William fick också ett par skor, de blåa med en söt liten bil på sidan som jag köpte hem förut men då gillade han dem inte och den här gången verkade han gilla dem och sen gick han mycket bättre i dem.
När vi kom hem åt vi tårta och mamma hade gjort en tårtbotten utan ägg till honom men som jag skrev i det förra inlägget blev det ingen hitt. Våran tårta blev heller inte så god som den brukar vara eftersom syrran är allergisk mot jordgubbar och jag hade tänkt ha det på och i tårtan men det gick ju inte så den blev lite tråkig, den på lördag bli godare det lovar jag!
Filmade hela tårt biten och det kan bli ganska kul att visa om några år.
Fem i sex åkte jag och älskling & såg på bio, vi såg på 2012 och det var jätte bra!
Helt klart värd att se, ja den är ganska hemsk men den var verkligen bra den enda miss vi kunde komma på var att man i en scen fick se när den ryska tjejen höll på att drunkna och sen fick man inte se något mer av henne inte ens en snabb bild på att hon verkligen hade drunknat.
William hade somnade vid sju så när vi kom hem sov han vilket kändes som superlyx dessvärre vaknade han vid halv tio-tio då jag skulle lyfta ned honom till mig på madrassen på golvet (Robin rör sig så mycket i sömnen och skulle antagligen inte märka om han råkade knuffa till honom) och då vaknade han.
Det blev lite skrikigt/gnälligt och tröttsamt i en timme kanske men sen somnade han till slut fast då hade han/vi varit vakna ett tag. Robin är inte mycket till hjälp i sådana situationer iaf inte när vi är hemma hos mig så han fick vila/sova medan vi andra var vakna. Självklart blev vi lite osams men det var ganska onödigt och berodde mest på trötthet så idag är alla glada igen. Förutom den lilla incidenten var dagen väldigt lyckad.

Postat av: Erika - Miliam & Miltons mamma<3

Du kan få det :) Men vart ska jag skicka det? :)

2009-12-02 @ 19:46:29
URL: http://eriikabjoorkman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0