Imorgon blir det lek utomhus, pepparkaks bak sen får vi se hur det ska gå, spännande!

Imorgon ska de små liven vara utomhus ett tag, till kvart i tio om jag minns rätt. Det ska bli spännande att se hur William beter sig bland de andra barnen när de ska leka utomhus, eftersom vi har så dåligt väder i Sverige får vi se hur vi ska klä oss imorgon för att inte bli blöta eller kalla.
Mamma fick i alla fall pappa att ta med lådan med våra gamla regnkläder så vi får se vilka som passar bäst, undra vad han ska ha under fast det beror ju på grad antalet och vädret imorgon. Jag har för mig att de skulle baka pepparkakor och pyssla lite på eftermiddagen och det ska verkligen bli spännande!
På fredagen ska de ha lucia så då ska William få använda sin pepparkaks dräkt med passande mössa som jag köpte för ett tag sen med Robin på min favoritbutik i Västertorp.
Hur som helst kan jag inte förstå varför jag var så himla nervös eller jo det hör nog till men det gick ju så bra. Jag var faktiskt så larvigt nervös att mamma följde med fram till lunch sen gick hon och det gick lika bra då som när hon satt där. Fast en annan kille blev jätte blyg när vi var där, tyckte faktiskt lite synd om honom men det kanske går bättre imorgon eller vi får hoppas det för hans skull. Han åt lunchen utan problem och han åt till och med strimlade morötter fast de var lite jobbigt att tugga dem verkade det som eftersom de tog sådan tid, men de är ju rätt långa ändå eftersom allt han hittills ätit har varit pure,mosat eller skurit i jätte små bitar.
Efter lunchen var det ju vila och jag var jätte orolig över att han inte skulle somna men även den oron var helt i onödan och vad han gick!
Han gick själv i vid flera tillfällen i säkert tio minuter och jag tror han vet det själv, men sen somnade han som en stock och jag somnade med honom & det var skönt och väl behövligt.
Så imorgon väntar en ny och spännande dag på förskolan. Medan vi har det roligt där så sliter min kärlek på jobbet och idag slutade han sent eftersom de tydligen hade en leverans till Viking Line vid kvart i sju men det är bara bra för då är han hemma normal tid på fredag då han ska ha jr på kvällen eftersom jag ska över till Kajsa & se på idol finalen och ha kul.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0