Gårdagen på förskolan

Som jag skrev i förrgår så skulle de leka utomhus på förmiddagen och det gick väldigt bra, han fick en gåvagn som han gick omkring med och sen ställde han sig och lekte i sandlådan vid borden och gjorde sandkaka med hans fröken/pedagog och sen fick de riskaka men han var inte så intresserad av det. Efter de hade varit utomhus så var det dags att baka pepparkakor och det var så roligt för jag gjorde allt för att William inte skulle äta deg och sen gjorde jag något och sen när jag tittade på honom då tuggade han på något och sen sträckte han sig efter mer deg men det fick han inte och då blev det protester. Så sen bakade vi tillsammans och våra pepparkakor blev fina & kommer säkert smaka gott.
Sen fick de lunch och han åt bra, de fick kyckling i currysås med ris. Men det var så vidrigt, ena tjejen spydde helt plötsligt fem gånger i rad först som en fontän och sen flög två bollar med mat upp och det var ju inte så mysigt med tanke på att jag inte hade ätit än men men så kan det gå.
När de skulle vila så tog det mycket längre tid att få honom att sova men han sov i alla fall i 1 timme och 15 minuter.
Efter vilan så fortsatte han att leka fram till mellanmålet, de fick smörgås med ägg eller ost och mjölk.
Men eftersom jag är lite nojig för att William ska bli laktosintollerant precis som mig så fick han inte dricka mjölk utan vatten och vi är väldigt försiktiga med ägg eftersom den allergiska reaktionen han sätta sig på luftvägarna om man skulle reagera så han fick inte äta ägg på smörgåsen, det vill jag prova hemma först.
Sen gick vi hem efter mellanmålet och jag skulle egentligen åkt på utvecklingssamtal men efter att ha missat första bussen, blivit snodd på barnvagnsplatsen på bussen så struntade jag i det och mötte Jozephine & gick hem till mig.
Avslutade dagen med träning som gick helt ok.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0