Ungdom,mamma & tråkig?

Jag tycker det känns kul och givande att umgås med folk som också har barn för nu känns det som att vi har mer gemensamt än vad jag har med alla andra kompisar i min egen ålder, lite som att jag växer ifrån dem med rollen att vara mamma.
Men sånt händer förr eller senare ändå och då gäller det bara att respektera mina ungdomsvänner/gamla klasskamrater och deras sätt att tänka på och att de vill vara ungdomar & förhoppningsvis växer de ikapp någon gång.
Jag kan inte förvänta mig att de ska tänka som en mamma eller en vuxen människa när de är ungdomar, det är vi unga föräldrar som får växa ifrån ungdomen på ett sätt men ändå kombinera det vuxenliv vi lever med att ibland bara vara ungdom.

Hur löser ni andra unga föräldrar det med att umgås med era gamla vänner?

Men och andra sidan tycker de säkert att jag blivit tråkigt och allvarlig, typ att "mitt gamla jag har försvunnit" och det kanske är så men jag trivs med den jag är idag och hur jag lever. Jag älskar mitt liv & jag tycker det är underbart att vara förälder och en dag kommer de också att göra det fast antagligen inte på några år.
Alla vill inte ha barn tidigt.
Det är egentligen ingen större skillnad på att vara ung mamma och mamma vid 20-30års åldern för vi har samma uppgift ändå, det ända som skiljer sig är att har man haft jobb i flera år så har man betydligt bättre ekonomi än om man inte avslutat sin utbildning, man bor nog ihop & behöver inte ränka alla pengar de gör av med, de har antagligen större tålamod, de känner inte samma behov av att hänga ute med poolarna m.m.
Men jaa det där är och andra sidan väldigt individuellt och beror helt på hur man var innan skaffade barn.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0