fortsätt kämpa william, du klarar det!

Nu håller William på att lära sig att vända sig från rygg till mage och han kan det nästan, han har gjort det i Robins säng och i soffan igårkväll men inte när han legat på golvet. Han lkommer över på magen men mosar ena armen fast det dröjer nog bara någon dag tills han har förstått att han måste ta bort den undre armen för att ligga kvar på mage.
Så fortsätt kämpa junior så klarar du det snart! :)
Han kan vända sig från mage till rygg ibland det är nog lättare eller det ser ut som att det är lättare.

Igår var jag på mamma grupp för oss unga mammor men jag är självklart yngst där med inte för att det gör mig något för de andra är ju inte gammla heller, den äldsta är 23år.
Men igår var det bebisarnas gnäll dag inte en unge som inte gnällde någon gång, tror att det är så att alla bebisarna brukar sova vid den tiden vi hade träff igår och av någon anledning så ville ingen somna förens vi skulle därifrån.
Innan vi skulle ha sångstund så la jag WIlliam på mage för att träna lite men då kom den ena bebisen som kan krypa, Ebony som för den delen är väldigt söt och klappade honom på huvudet så då tänkte jag att om jag vänder honom så att han kan se vad det är som tar på honom så kanske han tycker det är lite roligare.
Men då råkade hon trycka sitt finger i hans öga, som tur var blundade junior men han tyckte det var lite läskigt så han skrek till och började nästan gråta men lugnade sig väldigt snabbt när jag tog upp honom.

Efter jag hade varit på bebisträff åkte jag hem och lämnade lite packning & sen gick jag och mamma en promenad till Skärholmen där jag tog ett hål till i öret, hade två i vänster och ett i höger men det översta växte igen ungefär då vi var i USA förra året då jag tog ut det örhänget för att det var lite obehagligt att ha under hjälmen.
Köpte nya solglasögon också, av någon anledning köper man ofta nya solglasögon varje år undra varför ? det är ju egentligen väldigt onödigt att göra det om man har ett par hela glasögon man använde året innan.

Efter det åkte vi hem och kollade på Unga mödrar, jag ogillar den där Malou Stella för att jag tycker hon låter hennes mamma göra nästan allt precis som att hon bara är mamma när det passar henne.
Bara en sån sak som att hon stod och plattade håret och hennes son kom in i badrummet tog tag i sladden och fick plattången i huvudet & brände sig lite lätt & hon ropar på sin mamma att ta honom och kollar inte ens hur det gick med honom :S


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0