Lite info om julen & de närmsta dagarna

Här sitter jag och pumpar mjölk till william så att det finns tills då han tänkt äta igen för nu sover han , han sover väldigt bra i bilbarnstolen. Kom hem för någon timme sen och då somnade han ändå innan vi åkte och det tog 2timmar hem.
Glömde skriva att ja skulle fira julen på landet innan vi åkte så det är därför jag inte uppdaderat på ca 1vecka.
Önskade mig inget speciellt i julklapp och fick ändå massvis med praktiska saker som 2st tavlor som jag målat med ram till mitt rum, videokamera av pappa (TUSEN TACK !), barnmats bok till mig & robin, strumpor, leksak av mamams faster & hennes man och lite fler saker. Så bra julklappar fick man trots att man inte önskar sig något spec och de är ju alltid kul :) det värsta som finns är ju när man får saker man inte vill ha.
Och William har skrattat för första gången hemma hos Ström i deras soffa, lät hur gulligt som helst ! :') <33
Han har också nästan sagt ett ord 2ggr, vi misstänkte ju att plutten haft/har någon mild form av kolik så när han skrek som värst i förrgår så googlade min syster på hennes Iphone och då hittade vi 2 övningar man kunde göra (vattenhjulet och sol & mån-rörelsen). Tack och lov så hjälpte det så efter jag utfört bebismassagen så lättade han på trycket och slutade skrika, så nu gör jag de två övningarna minst 3ggr om dagen för att hålla igång hans mage samt att jag dricker fänkåls te som tydligen ska vara snäll mot hans mage.
Nu är jag uppe i 65cl mjölk, de går ju inte så överdrivet snabbt att använda handpump så det är tur att han fortfarande sover.
Önskar robin kunde logga in på msn eller något fast jag egentligen är lite små irriterad på honom, men fan alla par bråkar ju det är ju så det är.
Har inte köpt hans julklapp än men de gör ju inget eftersom den ändå inte kommer reas under någon mellandags-rea och jag har till och med kommit på en perfekt födelsedagspresent så de behöver jag inte heller tänka på :D
Tur att jag är så påhittig av mig.
Ne men imorgon så kommer tant Thérése över för att träffa William, hon kommer runt 11 tiden så ja måste fan gå upp efter första gången han ätit :'( buhu vad tidigt men det är de värt !
Och efter det funderade jag på att åka till Robin eftersom att han och Viktor ska till Falun till deras pappa under mån-ons så ville jag passa på att ses ett tag, för vi har ju knappt setts något sen lovet började.
Men till kvällen på onsdag är han iaf hemma & har mer eller mindre lovat att tillbringa nyårmed oss och jag har varit så snäll & sagt att han får bestämma vart vi ska vara för det spelar ingen roll för mig :)
På tisdag & halva onsdagen är jag helt ledig så om någon vill ses är de bara att höra av sig.

Nu måste jag fortsätta pumpa & äta något innan junior vaknar, hoppas alla haft en bra jul !


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0